3/12/10

Зүүд:

Манай хотын баруун хойд зүгийн ууланд нэгэн том чулуун бунхан байх бөгөөд тэр бунханд хүн бүрийн, айл бүрийн, овог удам бүрийн нууц судар хадгалагдан байдаг ажээ. Сударт өнгөрсөн одоо ирээдүйн үйл явдлын нэгд нэгэнгүй тусгасан байна.


Хүмүүс өөрийн судрыг олж уншихын тулд тэр чулуун сүм, бунхны зүг үй олноороо явцгаана. Ёстой л хөлтэй нь холхиж, хөлгүй нь мөлхөж байх юм. Тэр зүг ингэж олноороо явах нь хүмүүст их гай тарни шүү гэж олны дундаас нэг хүн сануулсаар байлаа. Надад эхэндээ онцын сонин санагдахгүй байгаа бололтой. Удалгүй би хэн нэгний ятгалгын улмаас тэр сүм уруу явахаар боллоо. Замдаа гал, ус, шороо авч явах хэрэгтэй гэж бас л хэн нэгэн зөвлөв.

Очих зам уртаас урт чулуун замаар үргэлжлэх агаад замын хажуугаар том том чулуун хашилт бүхий хөшөө мэт зүйлс үзэгдэнэ. Замын төгсгөлд над уруу бяруу шиг том нохой дайрч өрөөсөн хөлөөс зуугаад авлаа. Тэр нохой өргөн хүзүүвч, бүдүүн гинжтэй байсныг үзэхэд ямар нэгэн зүйлийг манаж байгаа бололтой. Би авч явсан уснаасаа тэр нохойд өгөхөд намайг цааш явууллаа.

Явсаар сүмийн үүдэнд хүрч очиход тал дугуйрсан, тэгш өнцөгт хэлбэр бүхий өндөр чулуун байгууламж угтав. Ойролцоогоор 30 м өндөр дан чулуугаар ухаж битүү сийлбэр гаргаж хийсэн ажээ. Нүүрэн хэсэгт нь олон хаалганууд эгнэн байрласан байна. Хаалганы өндөр 4 м орчим, зузаан чулуун сийлбэртэй. Хаалга бүгд тус бүрийн нэртэй бөгөөд дээд хэсэгт нь тухайн нэрсийг томоор бичсэн байна. Гэвч ямар үсгээр юу гэж бичсэн нь ойлгомжгүй юм.

Миний орох ёстой хаалга бол “ДЕН” гэдэг хаалга шүү гэдгийг хэн нэгэн хажуугаас хэлэв. Би “ДЕН” хэмээх хаалгыг хялбархан олсон боловч тэр хаалга ганцаараа хаалттай байлаа. Түүнийг нээхийн тулд нэгтийн зоох хийх хэрэгтэй гэв. Надад тэр зоос нь байхгүй учир гайхан зогсож байтал тэр хаалга өөрөө онгойлоо.

Бунхны дотор нь сэрүүн агаартай, өндөр таазтай, бага зэргийн гэрэлтэй орчин байна. Надад ямар нэгэн агуу их дээд сүр хүчний далд мэдрэмж төрж уйлмаар санагдаж байлаа. Танхимын голд жирийн хүнээс 2-3 дахин том болов уу гэмээр хар авс байх юм. Авсны толгой орчимд тахилгын ширээ бас бус юу нь мэдэгдэхгүй олон зүйл байна. Тэнд надаас өөр гурван хүн том хар авсыг тойрон сууцгаажээ.

Тэдгээр хүмүүсийн нэг нь алганд багтах жижигхэн судрыг надад өглөө. Тэр судар буддын ном шиг атлаа нуруулдаж үдсэн тэмдэглэлийн дэвтэр мэт ажээ. Эргүүлэн үзэхэд эхний хуудаснууд нь элэгдэж шарласан байх агаад тэдгээр хуудаснуудад хүн дүрстэй махчин араатан гэмээр амьтад олноор байх юм. Тэр сударт надаас өөр хэн ч мэдэхгүй, зөвхөн миний мэдэх олон нууцуудыг бичиг зураг хөрөгтэй нь хадгалсан байхыг хараад ихэд гайхав ... Ирээдүйн тухай юу дүрсэлсэн нь нууц хэвээр үлдэгдээ... сэрэв-2010.03.06
Энийг уншив: жиргэе!

1 сэтгэгдэл:

Кена said...

над бас иймэрхүү зүүд бий.

Post a Comment